I år var vi en liten skara som samlades i vår föreningslokal i Stockholm. Vi drog igenom lite praktiska saker som man alltid gör på ett årsmöte. Sen kom vi till det mer intressanta. Årets föredrag hölls av en medlem som heter Pernilla som har startat ett eget företag där hon hjälper kvinnor som lider av bl a klimakteriebesvär och också endometriosbesvär. Hon pratade om den teknik som hon använder sig av. Det är väl egentligen en blandning av olika tekniker som kallas för Quantum Techniques. Pernilla säger att hon ger hjälp ”att identifiera och eliminera sådant som hindrar just din kropps naturliga självläkningsförmåga”.

Hon använder sig också av andra tekniker som EFT = emotional Freedom Technique som handlar om att knacka med t ex ett finger på speciella punkter på kroppen sk akupunkturpunkter som ska hjälpa att distansera sig från jobbiga tankar/händelser. Vi som var där fick testa och jag måste faktiskt säga att för mig fungerade det just då i alla fall. Jag tänkte på en händelse i min barndom som handlade om en händelse vid en operation. Jag är alltid lite ängslig inför operationer där jag måste sövas. Jag tänkte på den händelsen och knackade med ett finger på olika punkter i ett speciellt mönster enligt Pernillas instruktioner. Häftigt. Efteråt så kändes inte händelsen lika känslosam längre. Var det en slump eller fungerar det? Jag är ingen domare som kan avgöra för alla.

Vill ni veta mer om hennes terapi så kan ni titta på hennes hemsida www.ettgottliv.se. Det finns möjlighet för medlemmar att få rabatt ifrån henne. Inom kort kommer det att finnas en sektion på hemsidan där du kan läsa om de medlemsförmåner du kan få.

Skrivet av Karin, Ordförande i Stockholm, Endometriosföreningen