Kampen mellan Änglarna & Draken – en bok skriven av en av våra medlemmar

Från och med den 5 maj kommer boken att finnas tillgänglig i webbshoppar som adlibris, bokus, bokia och cdon.

Boken är skriven av Ann-Sofi Björklund, en av våra endo-systrar.

Kort om boken: En självbiografisk skildring fylld med egna dikter och redigerade dagboksanteckningar om hur ett liv med den vanligt förekommande kvinnosjukdomen Endometrios kan se ut. Den riktar sig till dig som är drabbad, anhörig eller vän. Men också till vårdpersonal eller till dig som på annat sätt kommer i kontakt med människor som lever med långvarig smärta.

”En kvinnlig gynekolog kallar in mig. Vi börjar prata. Jag berättar om min känslighet för hormonella behandlingar. Att jag provat X antal behandlingar men inte mått bra av dem och att operation oftast varit den enda lösningen för att få bukt med mina smärtor. Hon tar sig tid. Lyssnar och förklarar. För första gången känner jag, helt och fullt, att en gynekolog tror på mig. Hon ser hela mig! Hon förstår vilket helvete jag har!”

Och en dikt:

Tänkvärt från Skruttet

När allt känns dystert och svart.
När det dystra känns ändlöst.
När du inte vet vart du är påväg.
När man tror att botten är nådd….

Stanna upp…
Se dig omkring…
Så märker du plötsligt att änglarna finns runt om dig likt en ring.

Dom skyddar och tröstar
Och dig på sina vingar bär
Dom får dig att förstå att
DU ÄR ÄLSKAD PRECIS SOM DU ÄR

Kampen mellan Änglarna & Draken
~Att leva med Endometrios ~

Format: Pocket
Antal sidor: 196
Copyright 2012, Ann-Sofi Björklund
Ansvarig utgivare: Ann-Sofi Björklund
Framställt på vulkan.se
ISBN: 978-91-637-0686-8