I förra veckan blev jag intervjuad av en medlem som studerar beteendevetenskap på Mälardalens Högskola (MDH).

Hennes uppsats har titeln ”Subjektiv upplevelse av mötet med vården för endometriospatienter”

Lisa och jag hade en trevlig pratstund där jag berättade om mina upplevelser som är både bra och mindre bra. Helt fantastisk bemötande när jag träffade den läkare som ställde diagnosen och sedan behandlade mig i 10 år. Innan dess var det (som för så många andra) mindre roligt. Jag fick även svara på frågor om bemötande från vänner och släktingar samt hur min sjukdom påverkat familjen. ”Det är inte en kvinnosjukdom – utan hela familjens sjukdom” brukar min man säga.

Lisa har fått kvinnor att intervjua genom en fråga i vår stängda FB-grupp för Sverige. En kanal som alla medlemmar med liknande önskemål gärna får utnyttja. Skicka en fråga till mig eller någon av våra FB-administratörer.

Christina

Christina Liffner, ordförande Endometriosföreningen, Sverige

c.liffner@bahnhof.se

070-522 0905 (privat och arbetstelefon)

ordf@endometriosforeningen.com

070-294-8242 (föreningstelefon som även bevakas av annan styrelseledamot)